3 - La Combe de l’Aiguille Noire

Beschrijving

Deze route van gemiddeld niveau loopt voornamelijk over alpenweiden en biedt een prachtig uitzicht op de omliggende bergen. Neem bij Diseurs een pauze om de Aiguille Noire te bewonderen.
Geschatte tijd: 2u tot 3u

Topo/stap voor stap

Start - Loop vanaf het toeristenbureau de rue des Grandes Alpes op in de richting van het gehucht Les Verneys 1 - Loop na het oversteken van de brug langs de parkeerplaats en neem de loopbrug links van de hoofdweg om het fitnessparcours "Vitta Vittel" te volgen 2 - Volg na aankomst voor de manege het brede zandpad rechts van het gebouw. Na een korte klim zie je de Chapelle Saint Pierre. 3 - Ga verder de heuvel op tot voorbij de schaapskooi en volg dan het pad van de 4x4 tot aan de kruising met het pad van Selles. 4 - Ga iets omhoog over het pad van Selles en neem de single aan je linkerhand door de berghutten. 5 - Ga bij de pate d'oie naar links (vermijd de kapel van Geneuil) om af te dalen naar l'Archaz. Kijk uit voor voetgangers richting l'Archaz. 6 - Via le Pontet kom je aan in het centrum van Valloire.