8 - Tour de la Roche Olvéra par le Colomban Noir

Beschrijving

Ga op weg om de legendarische Col du Galibier te bedwingen voordat je afdaalt naar de mooie Lauzette-vallei! De afdaling in Enduro-stijl biedt je een heel natuurlijk speelterrein.

Klik op het kaartpictogram om geolocatie te activeren.
Fysieke moeilijkheidsgraad: gemiddeld.
Duur: 3 tot 5 uur.

Topo/stap voor stap

Start - Loop vanaf het toeristenbureau de rue des Grandes Alpes op in de richting van het gehucht Les Verneys 1 - Loop na het oversteken van de brug langs de parkeerplaats om de voetgangersbrug links van de hoofdweg te nemen om het fitnessparcours "Vitta Vittel" te volgen 2 - Ga na het passeren van de manege rechtdoor om de stoeltjeslift Les Verneys te passeren 3 - Ga rechtdoor over het voetpad en vervolgens over de D902 langs de rivier in de richting van de Col du Galibier. 4 - Je komt langs de Granges du Galibier, waar de plaatselijke kaasmakerij kaas verkoopt. 5 - Eenmaal aangekomen bij Colomban noir heb je twee opties: een rondrit (via de D902) naar de top van de Col du Galibier om te genieten van het 360° uitzicht, of het pad recht naar beneden nemen. 6 - Op het pad passeer je de schaapskooi. Er is een technische afdaling voordat je het Lauzette plateau bereikt. 7 - Steek de Lauzette torrent over en vervolg het pad richting Valloire. 8 - Steek een tweede keer het water over om weer op de D902 uit te komen, net voor het gehucht Bonnenuit. 8 - Keer terug naar Valloire langs hetzelfde pad als de heenweg.