9 - Le tour des lacs retour par la Combe de l'Aiguille Noire

Beschrijving

We raden je aan om een picknick mee te nemen zodat je de hele dag kunt genieten van het turquoise water van de bergmeren.
Klik op het kaartpictogram om geolocatie te activeren.

Tips

Voorzorgsmaatregelen:
- De routes die je neemt zijn je eigen verantwoordelijkheid. U moet een route kiezen die geschikt is voor uw fysieke en technische mogelijkheden. Als u twijfels hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met bergprofessionals.

- Controleer de weersomstandigheden voordat u op pad gaat.

- Zorg ervoor dat je goed bent uitgerust om veilig te wandelen en de grillen van het weer het hoofd te bieden.

Vertel het iemand als je alleen gaat, en zorg ervoor dat je 's ochtends vertrekt zodat je 's nachts niet overvallen wordt.

Topo/stap voor stap

Vertrekpunt - Ga vanaf het toeristenbureau de rue des Grandes Alpes op in de richting van het gehucht Les Verneys 1 - Loop na de brug langs de parkeerplaats om de voetgangersbrug links van de hoofdweg te nemen om het fitnessparcours "Vitta Vittel" te volgen 2 - Ga bij de manege rechtdoor langs de stoeltjeslift Les Verneys 3 - Ga rechtdoor over het pad en vervolgens over de D902 die langs de rivier loopt in de richting van de Col du Galibier en Plan Lachat. Neem bij Ferme des Etroits de route door het gehucht Bonnenuit. 4 - Volg bij Plan Lachat de 4X4-route naar het Lac du Grand Ban via het militaire kamp en de Col des Rochilles. 5 - Je kunt heen en weer gaan langs het pad aan je linkerhand om de volgende twee meren te ontdekken. 6 - Beklim de Col de la Plagnette, die links tussen het 1e en 2e meer ligt; de klim is steil. 7 - Maak een technische afdaling naar de Combe de l'Aiguille Noire en neem het pad richting de schaapskooi. 8-: Eenmaal voorbij de schaapskooi volg je het 4x4 pad tot de kruising met het Selles pad. Steek deze over en ga verder over een enkel pad langs alpenchalets. Ga verder in de richting van de kapel van Geneuil. 9 - Neem bij de splitsing voor de kapel het pad naar links in de richting van het gehucht l'Archaz. 10 - Aan het einde van het pad komen we bij het dorp Valloire, bij Le Pontet.