Tour aux Verneys via de Pont du Diable - Parcoursbeschrijving

Beschrijving

Het is een gemakkelijke route met enkele mooie bosgedeelten, een hangbrug en een paar klimmetjes. Bewonder bij Les Verneys de stro- en hooisculpturen voordat je het fitnesspad volgt dat langs de rivier loopt en dan omhoog naar de kapel van St Pierre.

Klik op het kaartpictogram om geolocatie te activeren.

Tips

Jouw veiligheid:
- Houd er rekening mee dat je in bergachtige gebieden rijdt met soms technische paden, aanzienlijke hellingen en weersomstandigheden die snel kunnen veranderen.
- Overschat je capaciteiten niet
- Controleer de lokale weersverwachting voordat je op pad gaat / www.meteofrance.com / tel: 3250
- Plan vooruit en pas je kleding aan aan de gebieden die je gaat doorkruisen en neem een overlevingsdeken, windjack en fluit mee.
- Als je alleen op pad gaat, laat dan informatie over je route achter bij je omgeving en zorg voor een opgeladen mobiele telefoon.
- Neem altijd een voorraad water mee.
- Blijf op de gemarkeerde paden.
- Kijk uit voor elektrische hekken.
- Maak uw aanwezigheid kenbaar tijdens het jachtseizoen (september tot januari) en in de buurt van drives op groot wild.
- Hulp: bel in noodgevallen 112

Uw omgeving:
- Respecteer privé-eigendommen.
- Steek geen vuur aan.
- Bewaar je afval en breng het weg.
- Respecteer fruitgewassen en steek geen akkers over.
- Maak vee niet bang.
- Sluit de poorten van het park nadat u erdoor bent gegaan.
Respecteer de richting van de routes.
Wees voorzichtig en hoffelijk bij het inhalen en oversteken van wandelaars.

Topo/stap voor stap

Start - Ga vanaf het toeristenbureau de rue des Grandes Alpes op in de richting van het gehucht Les Verneys 1 - Steek, eenmaal over de brug, de D902 over bij de Chapelle Saint Bernard om het pad te nemen in de richting van het boomklimpark 'La forêt de l'Enfer'. 2 - Ga verder bergopwaarts om de Pont du Diable te bereiken. 3 - Volg het pad dat door het bos slingert naar de top van het gehucht Serroz. Blijf klimmen richting Pré Vessin. 4 - Begin de afdaling langs het pad tot aan de loopbrug over de beek Benoît en het gehucht Les Verneys. 5 - Vervolg de afdaling over de kleine asfaltweg tot aan de Boulangerie des Verneys. 6 - Steek de D902 over via de brug en sla linksaf om het voetpad beneden te nemen. 7 - Neem voor de manege het 4x4 pad omhoog naar de Chapelle Saint Pierre. 8 - Keer terug naar Valloire via het voetpad. Je komt aan bij de Pré du Praz.