La Boucle des Chalets du Vallon : Les Verneys - Col de l'Épaisseur

• Commune de départ Valloire
  • Nature du terrain Cailloux / Gravillons / Rocher / Terre

Beschrijving

De Vallon Loop is een meerdaagse route naar de Col de l'Épaisseur, via de berghut Aiguilles d'Arves.

Klik op het kaartpictogram om geolocatie te activeren.
Etappe 1: Vertrek vanuit Les Verneys naar de Refuge des Aiguilles d'Arves: 7,6 km, 747 m D+, 66 m D-. Overnachting in de Refuge des Aiguilles d'Arves.
Stap voor stap:
Steek vanaf de parkeerplaats van Verneys de departementale weg 902 over en ga in de richting van Les Choseaux - Verneys en vervolg in de richting van Les Arolles. Neem vervolgens het pad in de richting van de Chalets du Vallon en ga verder tot Commandraut.
Ga vanaf Commandraut verder bergopwaarts naar de berghut Aiguilles d'Arves.

Etappe 2 (optioneel): Refuge des Aiguilles d'Arves - Col de l'Epaisseur - Refuge des Aiguilles d'Arves: 8,2 km, 722 m D+/D- 722 m. Overnachting in de Refuge des Aiguilles d'Arves.
Stap voor stap:
Ga in de richting van de Aiguille de l'épaisseur tot aan het kruispunt "sous l'aiguille de l'épaisseur". Sla rechtsaf richting de combe du Puy om de col de l'épaisseur te bereiken. Neem hetzelfde pad terug naar beneden naar de schuilhut Aiguilles d'Arves.

Etappe 3: Vertrek vanaf de vluchtheuvel Aiguilles d'Arves, Les Choseaux - Verneys: 6,8 km / D+ 0 m / D- 680 m
Stap voor stap :
Ga in de richting van Commandraut en neem dan het pad aan de rechterkant als je afdaalt in de richting van Bonne nuit. Ga stroomopwaarts van "les Aiguilles" naar links richting "la Roche Bernard". Volg de Valloirette langs de linkeroever tot aan Rivine. Steek de hoofdweg over en ga verder langs de rechteroever van de Valloirette tot aan Le Verneys.

Tips

Voorzorgsmaatregelen: - Informeer naar de weersomstandigheden voordat je vertrekt. - Informeer iemand over je reisroute, aangezien de communicatie beperkt kan zijn. - Kies voor een vertrek 's ochtends om niet verrast te worden door de nacht - De routes die je neemt zijn je eigen verantwoordelijkheid. - Kies een route die geschikt is voor je fysieke en technische mogelijkheden. Als je twijfels hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met bergprofessionals. - Zorg ervoor dat je goed bent uitgerust voor veilig wandelen en weersomstandigheden. - Deze wandeling kun je het beste in de zomer doen als er geen sneeuw meer ligt. - Passage door steenslag vlak voor aankomst bij de berghut. Tijdens het wandelen zijn er een paar dingen die je kunt doen om je ervaring aangenamer en veiliger te maken. Wandelstokken verbeteren het evenwicht en regelmatige hydratatie is essentieel. Neem een fles water en snacks mee om je energie op peil te houden. Bescherm jezelf tegen de zon met zonnecrème en een zonnebril. Vergeet ook niet een verrekijker mee te nemen om je avontuur een extra dimensie te geven. Met deze kleine aanpassingen haal je het meeste uit je uitstapje.