Les balcons de Valloire

Beschrijving

Deze mooie en afwisselende route, soms in het bos, soms op de bergweiden, geeft je prachtige uitzichten op de omliggende bergen en brengt je tot aan de kapel van Trois Croix. Op de terugweg kom je door verschillende gehuchten van de gemeente

Tips

Jouw veiligheid:
- Houd er rekening mee dat je in bergachtige gebieden rijdt met soms technische paden, aanzienlijke hellingen en weersomstandigheden die snel kunnen veranderen.
- Overschat je capaciteiten niet
- Controleer de lokale weersverwachting voordat je op pad gaat / www.meteofrance.com / tel: 3250
- Plan vooruit en pas je kleding aan aan de gebieden die je gaat doorkruisen en neem een overlevingsdeken, windjack en fluit mee.
- Als je alleen op pad gaat, laat dan informatie over je route achter bij je omgeving en zorg voor een opgeladen mobiele telefoon.
- Neem altijd een voorraad water mee.
- Blijf op de gemarkeerde paden.
- Kijk uit voor elektrische hekken.
- Maak uw aanwezigheid kenbaar tijdens het jachtseizoen (september tot januari) en in de buurt van drives op groot wild.
- Hulp: bel in noodgevallen 112

Uw omgeving:
- Respecteer privé-eigendommen.
- Steek geen vuur aan.
- Bewaar je afval en breng het weg.
- Respecteer fruitgewassen en steek geen akkers over.
- Maak vee niet bang.
- Sluit de poorten van het park nadat u erdoor bent gegaan.
Respecteer de richting van de routes.
Wees voorzichtig en hoffelijk bij het inhalen en oversteken van wandelaars.

Topo/stap voor stap

Start - Loop vanaf het toeristenbureau langs de Place de la Mairie de Rue de la Sétaz op. 1 - Steek de brug Ponté over en neem het pad omhoog richting Archaz. 2 - Ga verder omhoog langs het gehucht Archaz. 3 - Ga bij de kruising van drie paden naar links om de kapel van Geneuil, point rogerueil, te bereiken. 4 - In Geneuil passeert u een drinkwaterfontein waar u uw dorst kunt lessen 5 - Ga verder via het stijgende pad, langs het restaurant Edelweiss, en volg vervolgens de borden naar Chapelle des Trois Croix (door het nationale bos) 6 - Zodra u de kapel hebt bereikt, gaat u linksaf richting het gehucht Col. 7 - U passeert de gehuchten Les Granges en Les Choseaux-Ville voordat u terugkeert naar het VVV-kantoor van Valloire. Een alternatieve route kan worden genomen tot aan het Telegraph Fort.