Beklimming Grand Plateau, afdaling naar het groene meer van Valmeinier - VTTAE Routebeschrijving

Beschrijving

Deze veeleisende route brengt je naar Grand Plateau en daalt dan weer af naar Valmeinier om de Lac Vert vallei te ontdekken. Je kunt de skiliften gebruiken om een deel van de klim uit te sparen.

Klik op het kaartpictogram om geolocatie te activeren.
Duur: 5u-6u.
Fysiek niveau: moeilijk

Waarschuwing bezoekers

Tussen 15 en 19 juli is er een dag van werkzaamheden gepland in Pragautier. Doorvaart zal onmogelijk zijn.

Tips

Voorzorgsmaatregelen:
- Je maakt gebruik van gedeelde paden. Wees voorzichtig en respecteer andere wandelaars.

- De routes die u neemt zijn uw eigen verantwoordelijkheid. U moet een route kiezen die geschikt is voor uw fysieke en technische mogelijkheden. Als u twijfelt, aarzel dan niet om contact op te nemen met bergprofessionals.

- Controleer de weersomstandigheden voordat je op pad gaat.

- Zorg ervoor dat je goed bent uitgerust om veilig te wandelen en de grillen van het weer het hoofd te bieden.

- Vertel het iemand als je alleen gaat, en zorg ervoor dat je 's ochtends vertrekt zodat je 's nachts niet overvallen wordt.

Topo/stap voor stap

Vertrek - Loop vanaf het Office du Tourisme de rue des Grandes Alpes op in de richting van het gehucht Les Verneys1 - Loop na de brug langs de parkeerplaats en neem de loopbrug links van de hoofdweg om het fitnessparcours "Vita Vittel" te volgen2 - Volg, als u voor de manege staat, het brede zandpad rechts van de manege. Na een korte klim ziet u de Chapelle Saint Pierre. 3 - Zodra je de Montissot stoeltjeslift bent gepasseerd, ga je verder via het zadelpad naar het restaurant Les Mérégers. 4 - Ga verder richting Lac de la Vieille. 5 - Zodra je Lac de la Vieille bereikt, neem je het pad rechts richting Grand Plateau. 6 - Zodra je Grand Plateau bereikt, ga je verder langs de bergkam tot aan de pas de griffes (de fiets moet een paar keer gedragen worden). 7 - Er is een technische afdaling die je meeneemt naar de vallei tot aan Lac Vert - 8 - Volg het pad richting Valmeinier 1800. 9 - Neem bij de stoeltjeslift van Inversin het pad naar links. 10 - Wanneer je voor het Lycée Général Ferrié aankomt, kies je het koetspad rechts van het gebouw. Je loopt door het nationale bos om de Chapelle des trois Croix te bereiken. 11 - Wanneer u de Chapelle des Trois Croix bereikt, volgt u de borden om het bewegwijzerde pad te nemen in de richting van het gehucht Le Col. 12 - U komt door de gehuchten Les Granges en Les Choseaux-Ville voordat u terugkeert naar het Office du Tourisme.