Tour des Aiguilles d'Arves : Refuge des Aiguilles d’Arves - Albanne

• Commune de départ Valloire
  • Nature du terrain Gravillons / Non adapté aux poussettes / Rocher / Terre

Beschrijving

Etappe 6 van de Tour des Aiguilles d'Arves. Je vertrekt vanuit de berghut Aiguilles d'Arves om het gehucht Albanne te bereiken, via het dorp Valloire. Deze gevarieerde, voornamelijk bergafwaartse wandeling is moeilijk vanwege de lengte.

De Tour des Aiguilles d'Arves, een wandelroute tussen Savoie en de Hautes-Alpes, neemt je mee naar een wildernisachtige omgeving, weg van alles, door een opeenvolging van hoge passen, panoramische bergkammen en bloemrijke bergweiden die begraasd worden door talloze kuddes runderen, geiten en schapen.

Deze interdepartementale route, ontworpen voor zeer goede bergwandelaars, combineert geschiedenis en handel, oorlogen en marskramers, tussen de voormalige staat Savoie en het Koninkrijk Frankrijk. Op deze oude paden vol geschiedenis, deze hellingen en bergkammen, ga je de grens over! Klik op het kaartpictogram om de geolocatie te activeren.

Tips

- Bergschoenen geschikt voor wandelen op gevarieerd terrein (stijve zolen)
- Regenkleding
- Warme kleding
- (Paar telescopische stokken)
- Contant geld (CB-terminals niet altijd beschikbaar in de refuges)

Topo/stap voor stap

Vertrek - Refuge des Aiguilles d'Arves, daal af naar Commandraut via hetzelfde pad als de dag ervoor. 1- Ga bij Commandraut naar links richting het gehucht Verneys. 2 - Steek het gehucht over naar de weg. 3- Steek de weg en de Valloirette over. 4 - Loop langs de rechteroever van de stroom tot aan de voetgangersbrug van Valloirette. 5 - Klim vervolgens omhoog naar het gehucht Poingt Ravier. 6 - Ga verder via het balkonpad tot aan Pain du Sucre, steek de beek Villard over (voetgangersbrug geïnstalleerd rond 10 juni en verwijderd rond 15 september). 7- Ga bij La Turraz in de richting van de gros Mélèze, neem bij de 1e kruising het balkonpad links, verlaat vervolgens het dalende pad rechts (na de loopbrug in het moeras) en ga verder over een vlak pad. 8- Neem bij de volgende kruising het pad dat steil naar rechts afdaalt en steek de torrent des moulins over aan de voet van de loopbrug. 9 - Ga vanaf hier bergafwaarts in de richting van Albanne. Nadat u de weilanden bent overgestoken, gaat u bij het kruispunt naar links en komt u aan in Albanne.